A IX. kerület József Attila lakótelepen 2016. október 01-én bevezetésre került az Üllői út Ifjúmunkás utca közötti területre a fizetős parkolási rend.
A kerület vezetése a lakosságra mutogat, miszerint az ő kérésükre történt mindez. Igaz az általunk megkérdezett helyi lakók egyhangúan elutasították, hogy ők, vagy általuk ismert személy, esetleg bármely szomszéd kérte volna.
Lendüljünk is túl ezen a kérdésen, hogy kinek az ötlete volt. Az önkormányzat célja az aglomerációból érkezők kiszorítása a helyi lakosság érdekében, hogy a lakókörnyezetükben parkolhassanak. Ez dícséretes erőfeszítés. Az már kevésbé, hogy minden lakáshoz csak 1, azaz egy autónak adnak „ingyenes”, évi 2000,- forintért parkolási lehetőséget. Pedig azt is tudjuk, hogy a gazdasági helyzet miatt a fiatalok nagy többsége most már 30-on túl is szüleire szorul, így a lakhatás a szülői háznál oldható meg. Márpedig autót könnyebb venni, és fenntartani, mint lakást. Sőt esetleg munkaeszközként kenyér kereseti forrás. De az autóért a kerület csak a teljesítményadót tartja elfogadhatónak a gépjárművet, meg tartsa máshol az érintett, vagy fizessen több tízezer forintot minden egyes esztendőre a további autókért.
Ám lépjünk tovább ezen is. Már, ha tudunk. Ugyanis a Ferencvárosi Önkormányzat semmilyen bevételi forrásról nem mond le. A befektetés abszolút minimalizálásával a bevételek csúcsra pörgetése lebeg a szemek előtt. Ez nem is lenne baj, ha az önkormányzatok a saját lábukra állnának. Ám, mint a kormányfő leánya és családja, úgy áll saját lábára a helyi önkormányzat is, azaz a mi lábunkra állnak, taposnak.
Ugyanis ezen a hatalmas területen csak néhány, összesen 10db parkolóautomatát telepítettek, és inkább műanyag helybe igazító táblákat helyeztek ki,
hogy egy kéktúra, akarom mondani egy találjunk automatát túra keretében teljesíthesse kötelességét az oda tévedő, leparkoló autós. Mivel a táblák alapján sem könnyű, sőt hely ismeret nélkül szinte lehetetlen megtalálni az automatákat, így mire visszaérnek az autójukhoz, már jó eséllyel meg is bírságolták őket -mesélte a helyi szépségszalonban dolgozó hölgy.
Szóval a parkolás nehézkes, drága, esetleg büntetés vészterhes.
Ám van ami simán parkolhat, útonállhat,
Egyik nyilatkozó félnek már sikerült neki hajtani a váratlan útonállónak. Nagyon baleset veszélyes. Mit keres az úton?
vannak akik szabálytalanul is megállhatnak egy étkezés erejéig.
És vannak akik szabályos helyen sem parkolhatnak, mert a helyi közterület-felügyelet hadilábon áll a KRESZ szabályokkal. Ugyanis azt a KRESZ alapvetést sajnos nem ismerik, hogy a milyen erő sorrend van a szabályok között. Miszerint a magasabb rendű jelzés felülírja az alacsonyabbat. Nevesítve, a szabályokat, az útburkolati jelek, azt a közlekedési táblák, e fölött a közúti lámpák, majd a legmagasabb hatállyal a sort zárja a rendőr. Ez utóbbi eseménnyel kapcsolatban múlt héten pénteken kerestük a Ferencvárosi Közterület-felügyelet vezetőjét Rimovszky Tamást, ám nem értük utol, és bár titkárnője ígéretet tett arra, hogy visszahívnak, erre a mai napig nem került sor. Az egyetlen érdemi esemény a szabályos, ám szerintük szabálytalan parkolással kapcsolatban (az útburkolati felfestés jelentés nélküli, mert a közúti közlekedési tábla egyértelműen a teljes járda szakaszra érvényes, mint ahogy az elmúlt 30 évben, amikor 4-5 autó parkolt ezen a teljes járda szakaszon, -én még nem láttam olyan táblát, amelyik változtatgatja a jelentését- akkor még nem volt a KRESZ-ben semmit nem jelentő zöld oszlop kirakva, illetve felfestve a tábla miatt semmit nem jelentő útburkolati jel. Ugyanis a parkolást jelző tábla alatti kiegészítő táblán csak az áll, hogy a járdán kell parkolni, akkor lenne jelentősége az útburkolati jelnek, ha a járdán parkoló autó elé kerülne egy 2X jelzés.) egy e-mail váltás volt, amelyben a felügyelet vezetője az álláspontjukat osztotta meg az esetet elmesélő, nekünk nyilatkozó autósnak, amit persze nem tud elfogadni, mert álláspontja bárkinek bármiről lehet, de a szabályok azok, amik mérvadók, és azok szerint viszont nincs igaza a felügyeletnek.
Így marad a háború a József Attila lakótelepen az autósok, az önkormányzat, a közterület-felügyelet, a KRESZ, és a helyi parkolási társaság között.
Hogy ki fog nyerni? Annyi biztos, hogy az autósok vesztésre állnak a hatalommal szemben, és óriási a káosz a területen.
Írta: Ujlaki Tamás Péter